- Berkarya Suka-Suka

Selasa, 30 Juli 2019


WULANGAN 8

PARIWARA


      Wara-wara (pengumuman) yaiku salah sawijining wujud pawarta utama laying / nawala (surat) kang katujokake marang umum. Mula, wara-wara iku warta kang asipat ora resmi. Surasane ora ana kang disingidake kabeh kang dikarepke diblakakake. Wara-wara iku nggone gawe kudu isa narik kawigaten marang kang bakal maca / ngrungokake, mula kudu cekak aos, lan cetha. Malah anggone gawe wara-wara uga kudu isa kreatif dan inovatif.
           Perangane wara-wara ora ganep kaya laying liyane, watone sapa kang gawe, katujokake mapa sapa, lan surasane apa wis cetha isa diwartakake. Perangan wara-wara iku: adangiyah, pambuka, surasa basa / isi, wasana basa / panutup, papan lan titimangsa, peprenah, lan asma terang.
           Jinis-jinise wara-wara iku maneka warna, ing antarane kayata wara-wara, pariwara / iklas, brosur, pamphlet, lelayu, baliho, kampanye, lan sapanungalane. Mula, wara-wara iku biyasane dipapanake ana ing papan kang gampang diwaca utawa dingerteni dening umum. Tuladhane wara-wara tinulis dipajang ing pinggir rattan utawa malah malang rattan gedhe. Wara-wara iku di wartakake isa lumantar tulisan utawa lesan. Dene wara-wara kang isa dirungokake iku lumantar radhio utawa televisi.

Pariwara  nduweni paugeran, yaiku:
1.      Pariwara migunaake media massa kanggo masifikasi layang.
2.      Migunaake sponsor sing wes teridentifikasi.
3.      Nduweni sifat menehi informasi marang khalayak.
4.      Nduweni tujuan kanggo ngentokno audiens seakeh-akehe.

Jenis-jenise pariwara, yaiku :
1.      Pariwara/iklan
a.       Iklan Informatif
Iklan informatif yaiku, iklan kang nduweni paugeran :
a)      Nduweni tujuan mbentuk kesadaran lan pengetahuan bab produk utawa fitur-fitur saka produk kang wes ana.
b)      Njelasno cara kerja produk.
c)      Menehi infrmasi harga lan kemasan produk
d)      Ngoreksi produk
e)     Tuladhane iklan informatif yaiku iklan hp Sony Ericsson Z550i, iklan Dji Sam Soe, iklan Coca Cola.
b.      Iklan Persuasif
Iklan persuasif nduweni paugeran,yaiku :
a) Nduweni tujuan nyiptakno kesenengan, preferensi lan keyakinan, sahinggo konsumen arep tuku lan migunaake barang lan jasa.
b)      Nganjurno khalayak milih merk tertentu.
c)      Nganjurno kalayak tuku.
d)      Ngubah persepsi konsumen.
e)      Mbujuk khalayak tuku saiki.
Tuladhane iklan persuasif yaiku, iklan Samsung Slim Fit T, iklan Canon Printer PIXMA iP1200.
c.       Iklan reminder
Iklan reminder nduweni paugeran, yaiku :
a)      Nduweni tujuan ndorong konsumen tuku maneh barang lan jasa.
b)      Ngilingno konsumen tuku produk iku.
c)      Njaga kesadaran produk.
d)      Njalin hubungan apik karo kosumen.
Tuladha : iklan Vita Zone, iklan Hotel Santika Malang, iklan Simpati Jitu.

2.      Iklan umum
a.       Iklan Tanggung Jawab Sosial
Iklan tanggung jawab sosial, yaiku iklan kang nduweni tujuan nyebarno pesan kang nduweni sifat informatif, penerangan, pendidikan supaya mbentuk sikap warga, sahinggo nduweni tanggung jawab marrang masalah sosial. Tuladha : iklan anjuran, lan iklan penggambaran sosial.
b.      Iklan Bantahan
Iklan bantahan yaiku iklan kang digunakake mbantah utawa nglawan isu kang nggawe rugi dan ndandani citrane wong, perusahaan utawa merek kang tercemar amarga informasi kang ora bener. Ciri khas iklan iki yaiku ndheleh komunikator  gawe pihak kang teraniaya utawa digawe rugi pihak liya. Tujuan iklan bantahan yaiku: ngilimisi iklan kang ora bener lan ora nguntungno; nglurusno isu ing porsi kang bener, sesuai karo maksud perusahaan; mbangun simpati khalayak; mbangun opini publik menawa perusahaan ana ing posisi kang bener.
c.       Iklan Pembelaan
Iklan pembelaan yaiku ‘lawan’ saka iklan bantahan. Tujuan saka iklan iki yaiku supaya oleh simpati saka khalayak menawa perusahaan ana ing posisi kang bener. Tuldhane yaiku iklan kang kaiket karo hak paten.
d.      Iklan Perbaikan
Iklan perbaikan yaiku iklan kanggo mbenakno layang-layang  bab hal kang wes kahung keliru lan disebarake nganggo media. Istilah lain iklan iki yaiku iklan ralat utawa iklan pembetulan. Iklan iki nduweni tujuan kanggo ngralat informasi sing keliru, sahinggo publik tetep oleh informasi kang bener.
e.       Iklan Keluarga
Iklan keluarga yaiku iklan kang isi layang-layange  pemberitahuan saka pengiklan bab kedadiane peristiwa kekeluargaan marang keluarga/khalayak lainne. Iklan keluarga biasane luwih akeh rupa iklan kolom lan display, ora akeh nduweni isi ilustrasi gambar, lan luwih ngandalno layang tulis. Tuladhane yaiku iklan bab kematian, pernikahan, wisuda, lan liya-liyane.

3.      Iklan khusus
a.       Iklan kang nganggo dasar media kang digunakake :
                                                i.   Iklan Cetak yaiku iklan kang digawe lan dipasang karo migunakake teknik cetak.
                            Tuladhane, yaiku: iklan cetak surat kabar, iklan cetak baliho, iklan cetak poster,
                            iklan spanduk, lan liya-liyane.
                                              ii.   Iklan Elektronik yaiku iklan kang dipasang ing media kaya radio, lan TV.
b.      Iklan kang nganggo dasar tujuan iklan :
                                                i.     Iklan Komersial yaiku iklan bisnis kang nduweni tujuan kanggo ngentokno
                                 keuntungan ekonomi. Iklan komersial dibagi dadi telung jenis iklan, yaiku iklan 
                                 kanggo konsumen, kanggo bisnis lan iklan kanggo profesional.
               ii. Iklan Non Komersial yaiku iklan kang digunakake kanggo nyampekake informasi, ndidik
                                khalayak.
c.       Iklan kang nganggo dasar bidang isi layang :
ü  Iklan Politik.
ü  Iklan Pendidikan.
ü  Iklan Kesehatan.
ü  Iklan kecantikan lan perawatan tubuh.
ü  Iklan Pariwisata.
ü  Iklan hiburan.
ü  Iklan Olah Raga.
ü  Iklan Hukum.
ü  Iklan Lowongan Pekerjaan / Recruitment.
ü  Iklan Duka Cita.
ü  Iklan Perkawinan.
ü  Iklan panganan lan ombean.
ü  Iklan Otomotif.
ü  Iklan lingkungan Hidup.
ü  Iklan Media.
d.       Iklan kang nganggo dasar komunikatore
ü  Iklan Personal.
ü  Iklan Keluarga.
ü  Iklan Instusi.
e.       Iklan kang nganggo dasar cakupan
                                                i.     Iklan Lokal yaiku iklan kang cakupan khalayak sasaran kang dituju ana ing
                                 wilayah lokal, kayata pedesaan utawa perkotaan, utawa kabupaten.
                                              ii.     Iklan Regional yaiku iklan kang cakupan khalayak luwih saka siji wilayah lokal.
                                            iii.     Iklan Nasional yaiku iklan kang target konsumen ana ing kabeh wilayah negara.
                                        iv.     Iklan Internasional yaiku iklan kang mbidik khalayak kang njangkau trans nasional utawa luwih saka siji negara.
f.        Iklan kang nganggo dasar fungsi
                                                i.     Iklan Informasi yaiku iklan kang nitik beratke isi kanggo  informasi kanggo
                                 khalayak.
                                              ii.     Iklan Persuasi yaiku iklan kang nitik beratke ing upaya ngaruhi khalayak kanggo
                                 nglakokake penggawean.
                                            iii.     Iklan mendidik yaiku iklan kang nitik beratke ing tujuan ndidik khalayak, supaya
                                 khalayak ngerti lan nduwe pengetahuan.
                                            iv.     Iklan Parodi/Hiburan yaiku iklan kang digawe kanggo keperluan guyonan.

4 komentar:

DBMS

DATABASE MANAGEMENT SISTEM (DBMS) A.     Pengertian a.        Gordon C. Everest Salah satu proses management yang efektif ...